Medzi týmito dvoma je dosť veľký rozdiel a tak isto aj cena Poďme pekne od začiatku.
U hypermarketu je väčšia rozloha ako pri supermarketoch. Sú dvoj až roj násobne väčšie a majú viac tovaru pre svojich zákazníkov. V takom to reťazci sa mažú nachádzať reštaurácie, služby a iné predaje ktoré s hypermarketom nijak nesúvisia. Ale na druhej strane zase čerstvé produkty ako rohlík alebo chlieb či iné pečivo si hyper Markéty vyrábajú samé čo je obrovská výhoda pre zákazníkov. Čo sa ale týka parkovania, parkovanie si u obchodu nájde každý.
Samozrejme pokiaľ neprebiehajú nijaké akcie, vtedy ľudia parkujú aj na tráve. Hyper Markéty majú zvyčajne predajnú plochu 3000 m2 a od 10 do 60 tisíc druhov tovaru. Najčastejšia sa hypermarkety nachádzajú vo väčších mestách ako napríklad Bratislava
Supermarket je širší rozsah predaju jedla. Väčšina supermarketov taktiež predáva rôzne ďalšie produkty do domácností, ktoré sú konzumované pravidelne, ako napríklad alkoholické nápoje (kde je to povolené), domáce čistiace prostriedky, lieky, oblečenie a niektoré predávajú aj veľkú škálu nepotravinárskych produktov. Supermarkety sú často súčasťou reťaze obchodov, ktorá vlastní alebo riadi ďalšie supermarkety nachádzajúce sa v rovnakom alebo iných mestách.
Cenové rozdiely medzi nimi
Hypermarketoch sa oplatí nakupovať vtedy ak prebiehajú akcie na tovar. Pretože sa potom cena vráti do pôvodnej a mení a až vtedy keď príde nov ale pozor nie vždy sa akcia vráti na ten tovar na ktorá akcia už bola. To znamená že akcia príde na tovar ktorý je búd málo predávaný alebo má pred záručnú dobu spotreby. Alebo sa cena mení aj vtom prípade ak výrobok je najpredávanejší alebo je vyrobený z drahších surovín.
Supermarkety menia cenu aj pri akciách ale hlavne vtedy keď vidia že tovar sa predáva. No ak menšom obchode chcú zarobiť aspoň niečo cenu z tovaru dajú výrazne nižšie a vtedy sa oplatí nakupovať v tomto reťazci. Cena ostáva nemenná na každodenných produktoch a o rohlík alebo chlieb a cena sa mení pri sladkostiach, ovocí, zelenine a podobne.