Čo potrebujem na drift?
Driftovanie záleží do veľkej miery od vodiča. Aj s menej výkonným autom sa dá jazdiť bokom, ak vodič zvolí klzký povrch ako mokrú alebo prašnú cestu. Avšak, ak chceme driftovať na asfalte, je potrebné zvoliť omnoho výkonnejšie auto. Je žiadúce uprednostniť pohon zadnej nápravy, aby keď sme v šmyku predná časť nerušene určovala smer a zadná časť auta vykonala zvyšok práce.
Samozrejme takáto jazda extrémne opotrebúva auto, tak ako gumy, rovnako aj spojku, prevodovku a motor. Prečo? Pri drifte je auto vystavené enormnej záťaži, motor je vo vysokých otáčkach, na spojku je vyvýjaný tlak, gumy sa derú. Z toho vyplýva, že auto na drift je nutné pravidelne a dôkladne servisovať. S autom na drift sa dá jazdiť aj po cestných komunikáciách, ale nesie to so sebou zvýšené riziko nakoľko je auto menej stabilné.
Je tento spôsob jazdy bezpečný?
Ťažko hovoriť pri drifte o bezpečnosti. Každé vyvolanie šmyku v aute nesie vysoké riziko nehody, preto je odporúčané pre začiatočníkov vyhľadávať uzavreté trate a trénovať pod dohľadom skúseného človeka.
Auto by malo mať zvýšenú bezpečnosť vstavanými ochrannými prvkami, ako sú viac bodové pásy, klietka chrániaca vodiča pri prevrátení, vodič by mal mať oblečenú nehorľavú kombinézu, prilbu a rukavice. Auto je nevyhnutné vybaviť hasiacim prístrojom. Po splnení všetkých bezpečnostných úkonov je drift štýl jazdy, ktorý keď vodič ovláda, prinesie mnoho zábavy a očarí oko nejedného diváka alebo fanúšika moto športu.
Nezařazené
Kontrolovaný šmyk – DRIFT
Slovo drift je medzi milovníkmi áut dobre známe. Jedni ho milujú, iní nenávidia. V prvom rade, čo je drift? Drift je kontrolovaný šmyk, inými slovami, je to prejazd zákrutou, kedy auto vedome uvediete do šmyku, ktorým zákrutu prejdete. Týmto štýlom zákrutu síce prejdete o niečo pomalšie, ale určite zábavnejšie a efektnejšie.