Nezařazené

Z tragédie obvinili počítač

Neviem, či si spomínate na neslávne známy incident zo strednej školy Columbine. Ja so mal vtedy len 7 rokov, no incident sa ešte dlho spomínal. Nedávno som o ňom videl aj dokumenty.

lebka

Tažko sa mi opisuje, o čo vlastne šlo. Dvaja stredoškolskí študenti mali pubertálny vek a dusili v sebe zlosť a nenávisť k svojim spolužiakom. Avšak v podstate bezdôvodne, spolužiaci im nijako vážne neubližovali. Časom sa z denníkov týchto dvoch chlapcov zistilo, že nenávisť prechovávali k spoločnosti celkovo.
Čo sa stalo týždeň pred maturitami vôbec nikto nečakal. Chlapci prišli do školy v čiernych plášťoch a nabitými zbraňami. Okrem iného mali v ruksaku i výbušniny. Následné katastrofálne udalosti dopadli tak, že títo dvaja budúci maturanti zabili dvanásť spolužiakov a nakoniec samých seba. Kopu spolužiakov skončilo so zranením a nepekným zážitkom, ktorý ich poznačil na celý život.
Následne boli médiá plné tejto udalosti. Rodičia i spoločnosť hľadali odpovede, prečo sa takto ohavný skutok vlastne stal.

pocit

Zároveň cez médiá prišla vlna názorov, že na vine boli hlavne počítačové hry, hudba a filmy. Dokázalo sa, že títo dvaja trávili veľa času pri počítači a internete. Väčšina navštevovaných stránok sa týkala informácií o armáde, zbraniach, výbušninách a teroristických útokoch. Ak mladíci zrovna neprehľadávali web, tak hrávali populárnu hru Doom 2 pomocou pripojenia LAN. Skrátka čas pri počítači trávili len na agresívny typ zábavy. Na základe tohto, spoločnosť istého času vinila tvorcu počítačovej hry Doom 2. Tento známy tvorca na hre zbohatol, no s takýmito následkami určite nerátal. Ale v prvom rade to bola chyba spomínaných dvoch študentov. Rodičia a učitelia sa takisto zamysleli, prečo tomu nedokázali zabrániť včas.

Po tomto obvinení prišla na rad kapela KMFDM, ktorú jeden z chlapcov počúval. Taktiež im bola pripisovaná vina za šírenia agresívnej hudby.
Ale podľa denníkov sa zistilo, že chlapcov inšpiroval hlavne film Takí normálni zabijáci.

gangster

Avšak to všetko je len forma zábavy, ani jeden autor nám neprikazuje, aby sme hru, či film realizovali v skutočnom živote. Niekedy, keď nebol ešte takýto svet zábavy prístupný, mladí ľudia zasa chodili do gangov, brali drogy, alebo kradli len tak z nudy. Agresivite sa samozrejme musíme vyhýbať, ale ak už, tak si ju radšej vybime vo forme hier, hudby, či filmu.